SYSTEM ZARZĄDZANIA PROJEKTAMI
System gromadzi oraz przetwarza informacje firmy dotyczące projektów, zadań, życiorysów pracowników oraz kontrahentów.
Najważniejsze cele systemu:
- pozyskanie wiedzy, jakie projekty są prowadzone i jakie zasoby są zaangażowane w ich realizację
- sprawne planowanie przyszłych projektów i dokładne szacowanie terminów przez efektywne dysponowanie dostępnymi zasobami osobowymi i finansowymi
- efektywny i wygodny w użyciu system raportowy umożliwiający sprawne przekazywanie informacji zarządowi firmy oraz centrali w Warszawie
- odnotowanie oszczędności czasu potrzebnego na śledzenie i analizę postępów w realizacji poszczególnych projektów
- umożliwienie sprawnego uaktualniania danych i dostęp do wyselekcjonowanych informacji za pośrednictwem łatwego i wygodnego w użyciu interfejsu
- możliwości bieżącego kontrolowania kosztów i terminowości realizacji projektów
- generowanie portfolio pracowników oraz projektów z którymi są związani wg szablonów dla Banku Światowego oraz Funduszu Fare w formie wydruków w formacie MS Worda
JAK DZIAŁA OBSŁUGA PROJEKTÓW
Po wprowadzeniu aktualnych danych firmy (kontrahentów, pracowników, projektów wraz z przypisaniem zadań) będzie można przejść do planowania zakresu projektu:
Planowanie zakresu projektu
- ustalenie przez prowadzącego zadań jakie będą do wykonania w wybranym projekcie
- zdefiniowanie czasu wykonania każdego zadania
- ustalenie zależności pomiędzy każdym zadaniem np.: po zakończeniu zadania 1 będzie mogło być rozpoczęte zadanie 2, które korzysta z materiałów utworzonych w zadaniu 1, co automatycznie rozciągnie w czasie czas wykonania projektu ale umożliwi zarządzanie czasem przypisanych pracowników
- tworzenie wykresów Gantta uwzględniając podział projektu na poszczególne zadania, oraz rozplanowanie ich w czasie. Dzięki takiej wizualizacji uzyskujemy jasny i klarowny obraz sytuacji w każdej chwili trwania projektu. Każde zadanie ma jasno określony początek i koniec. Dodatkowo, wszystkie elementy mogą być ze sobą powiązane poprzez wskazanie kolejności wykonywania zadań
- wykres w czasie
- diagram Gantta uwzględniający dodatkowo zasoby używane przy każdym zadaniu
DOKUMENTY DOŁĄCZANE W SYSTEMIE
W systemie jest repozytorium dokumentów które można dołączać z poziomu przeglądarki do każdego z elementów systemu:
- pracowników
- projektów
- zadań
- kontrahentów
Możliwość wyszukiwania dokumentów wg. dowolnych kryteriów. Powiązanie dokumentów pomiędzy kontrahentem a projektem tworzonym dla danego kontrahenta itp.